Apetyt na czereśnie – Historia miłości według Agnieszki Osieckiej

ONA i ON. Siedzą na peronie dworca kolejowego. Lada moment pociągi odjadą i zawiozą ich w dwie różne strony. ONA wraca z rozprawy rozwodowej, ON też rozpoczyna nowy rozdział w życiu. Ten poprzedni dla obojga nie miał szczęśliwego zakończenia. Zaczynają więc wspominać. Dyskutują, analizują, kłócą się. Pragną zrozumieć, dlaczego znaleźli się na tym peronie. Co sprawiło, że wieloletnie małżeństwo musiało się skończyć. Rozmawiają, rozmawiają, rozmawiają…

Urok i sedno minimusicalu „Apetyt na czereśnie – Historia miłości według Agnieszki Osieckiej” tkwi właśnie w tej rozmowie, wymyślonej przez mistrzynię słowa – Agnieszkę Osiecką. Poetkę, która na relacjach damsko-męskich znała się jak nikt inny. Swoje miłosne doświadczenia i refleksje przelewała na papier i pokazywała światu.
Jednym z atutów przedstawienia są piosenki, które przenoszą rozmowę byłego małżeństwa w zupełnie inny wymiar, znany nam dzięki wybitnej autorce. Muzykę do przedstawienia skomponował Maciej Małecki, a na scenie zobaczymy Marię Niklińską – piosenkarkę, aktorkę teatralną i filmową  („Ja Wam pokażę”; „Jutro idziemy do kina”), a także Rafała Olbrychskiego – aktora filmowego i piosenkarza. Przedstawienie uświetni pianistka Lena Ledoff.
Przed nimi niełatwe zadanie skonfrontowania się z wieloma legendarnymi inscenizacjami i kreacjami, m.in. Krystyny Sienkiewicz i Piotra Fronczewskiego w Teatrze Telewizji.
Serdecznie zapraszamy na minimusical „Apetyt na czereśnie – Historia miłości według Agnieszki Osieckiej”, oparty na tekście wyjątkowej artystki – Agnieszki Osieckiej. Sprawdź repertuar i zarezerwuj swoje bilety!
Obsada:
ONA: Maria Niklińska
ON: Rafał Olbrychski
Przy fortepianie: Lena Ledoff
Tekst: Agnieszka Osiecka
Muzyka: Maciej Małecki
Adaptacja: Anna Seniuk
Opieka reżyserska: Przemysław Dąbrowski
Konsultacje scenograficzne: Tatiana Kwiatkowska
Kostiumy: Wiganna Papina
Efekty dźwiękowe: Filip Kuncewicz
Pokaz przedpremierowy: 4 września 2023, Dom Sztuki w Warszawie
Brak wydarzeń

Kinowy hit na deskach teatru. „Dobrze się kłamie” to astronomicznie zabawny spektakl o skomplikowanych relacjach międzyludzkich. Kto z przyjaciół ma najwięcej do ukrycia?

Kto spośród przyjaciół coś ukrywa? Kto ma na koncie poważne kłamstwa, a kto tylko nieco ściemnia? Odpowiedzi ma dostarczyć niebezpieczna gra... Każdy, kto siedzi przy stole, ma podzielić się z przyjaciółmi zawartością swojego telefonu.

Zwykły wieczór z przyjaciółmi zmienia się w prawdziwy sprawdzian z przyjaźni. Niektórym „ściemnianie” wyjdzie na dobre, inni całkowicie się pogrążą. Co ujawnią odczytane publicznie SMS-y i powiadomienia z Facebooka?
Obsada:
Olga Bołądź /  Magdalena Lamparska / Karolina Michalik / Katarzyna Polewany
Przemysław Sadowski / Bartłomiej Topa / Piotr Grabowski
Piotr Grabowski / Marcin Perchuć
Szymon Bobrowski /  Jakub Wieczorek
Anita Sokołowska / Marta Ścisłowicz
Katarzyna Kwiatkowska / Agnieszka Warchulska
Wojciech Zieliński / Marcin Hycnar/ Maciej Maciejewski
Spektakl oparty na filmie Paola Genovesego
adaptacja: Bartosz Wierzbięta
reżyseria: Marcin Hycnar
scenografia: Wojciech Stefaniak

Co może pójść nie tak, gdy trzy zdesperowane kobiety postanowią odzyskać majątek utracony przez zmarłego męża i ojca? Jego jest pewne – śmiechu nie będzie końca! Zobacz komedię pełną intrygą, kłamstw i zwrotów akcji, które rozbawią Cię do łez.

Zdesperowana wdowa, jej idealistyczna córka bibliotekarka i pewna siebie femme fatale zamkną się w prowincjonalnym salonie, by odzyskać fortunę przegraną przez nieboszczyka i zarazem głowę rodziny. W „Widelcu w głowie” jeden genialny plan uruchamia lawinę nieporozumień: pogrzeb przeradza się w hazardową intrygę, rodzinne pretensje eksplodują przy akompaniamencie ciętych ripost, a skromny widelec staje się najgroźniejszym rekwizytem sezonu.

„Widelec w głowie” to mieszanka farsy, groteski i familijnego dramatu, w której śmiech przeplata się z dreszczem, a morał jest prosty: w rodzinnych rachunkach nikt nie zostaje niewinny. Przygotuj się na wieczór, w którym konwenanse trzeszczą, sekrety fruwają jak talerze, a odpowiedź na pytanie „komu można ufać?” zmienia się co pięć minut.

Obsada:
Elżbieta Jarosik, Anna Maria Jarosik / Milena Suszyńska, Andżelika Piechowiak/ Katarzyna Maciąg, Kamil Kula / Mikołaj Roznerski

Autor: Izabela Łaszczuk
Reżyseria: Tomasz Sapryk
Asystentka reżysera: Marta Gierzyńska
Scenografia: Witek Stefaniak
Kostiumy: Aneta Suskiewicz

Pamiętacie Alutkę i Jędrulę? Joanna Trzepiecińska i Tomasz Dedek znowu razem! Dwoje wyjątkowych aktorów ponownie gra małżeństwo, które nie rozumie się od lat. Czy szalony eksperyment pomoże im to zmienić?

Jak wyjść bez szwanku ze zderzenia odmiennych potrzeb, ze stłuczki dwóch światów – kobiecego i męskiego?
Jak wyślizgnąć się spod walca utartych schematów? Małżeństwo z długim stażem decyduje się na radykalny krok – zamianę ról!

„Jak Zabłocki na mydle” to zwariowana komedia autorstwa Jacka Popplewella w brawurowej adaptacji i reżyserii Jerzego Hutka. To opowieść dla wszystkich, którzy kiedykolwiek marzyli o zrzuceniu jarzma codziennych stereotypów.

Obsada:
Joanna Trzepiecińska, Tomasz Dedek, Julia Chatys, Kamil Pruban, Karolina Piechota, Mikołaj Krawczyk/ Kacper Młynarkiewicz, Mateusz Rzeźniczak

Autor: Jack Popplewell
Adaptacja i reżyseria: Jerzy Hutek

Monodram Ewy Kasprzyk

Zapraszamy na niezwykłą komedię, która łączy humor z refleksją nad życiem jednej z najbardziej barwnych postaci XX wieku – Peggy Guggenheim.

W główną rolę Peggy Guggenheim wciela się Ewa Kasprzyk, której charyzma i talent aktorski doskonale oddają niepowtarzalny charakter tej wyjątkowej postaci. Aktorka, znana z ogromnej wszechstronności i energii na scenie, w tej roli łączy zmysłowość i odważną postawę Peggy z jej wewnętrzną wrażliwością.

Spektakl przenosi nas do późniejszych lat Peggy, która w swoim weneckim pałacu otoczona jest wiernymi pieskami, obrazami i służącymi. To czas rozliczeń i odbudowywania relacji z córką, w którym jedynym pewnym źródłem ukojenia pozostaje sztuka.

„Sztuka i seks, czyli Peggy Guggenheim” to spektakl, który nie boi się poruszać trudnych tematów, ale robi to z charakterystycznym dla bohaterki humorem, dystansem i odwagą. To opowieść o kobiecie, która żyła na własnych warunkach i której decyzje artystyczne na zawsze zmieniły świat sztuki.

Obsada: Ewa Kasprzyk
Reżyseria: Karolina Kirsz
Scenografia i kostiumy: Adrianna Matwiejczyk
Przekład: Elżbieta Woźniak
Muzyka: Jacek Mazurkiewicz

Generic filters
Kino Teatr Apollo - Poznań
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.