ONA i ON. Siedzą na peronie dworca kolejowego. Lada moment pociągi odjadą i zawiozą ich w dwie różne strony. ONA wraca z rozprawy rozwodowej, ON też rozpoczyna
nowy rozdział w życiu. Ten poprzedni dla obojga nie miał szczęśliwego zakończenia. Zaczynają więc wspominać. Dyskutują, analizują, kłócą się. Pragną zrozumieć, dlaczego znaleźli się na tym peronie. Co sprawiło, że wieloletnie małżeństwo musiało się skończyć. Rozmawiają, rozmawiają, rozmawiają…
Urok i sedno minimusicalu „Apetyt na czereśnie” tkwi właśnie w tej rozmowie, wymyślonej przez mistrzynię słowa – Agnieszkę Osiecką. Poetkę, która na relacjach damsko-męskich znała się jak nikt inny. Swoje miłosne doświadczenia i refleksje przelewała na papier i pokazywała światu.
Jednym z atutów przedstawienia są piosenki, które przenoszą rozmowę byłego małżeństwa w zupełnie inny wymiar, znany nam dzięki wybitnej autorce. Muzykę do przedstawienia skomponował Maciej Małecki, a na scenie zobaczymy Marię Niklińską – piosenkarkę, aktorkę teatralną i filmową („Ja Wam pokażę”; „Jutro idziemy do kina”), a także Rafała Olbrychskiego – aktora filmowego i piosenkarza. Przedstawienie uświetni pianistka Lena Ledoff.
Przed nimi niełatwe zadanie skonfrontowania się z wieloma legendarnymi inscenizacjami i kreacjami, m.in. Krystyny Sienkiewicz i Piotra Fronczewskiego w Teatrze Telewizji.
Serdecznie zapraszamy na minimusical „Apetyt na czereśnie”, oparty na tekście wyjątkowej artystki – Agnieszki Osieckiej. Sprawdź repertuar i zarezerwuj swoje bilety!
Obsada:
ONA: Maria Niklińska
ON: Rafał Olbrychski
Przy fortepianie: Lena Ledoff
Tekst: Agnieszka Osiecka
Muzyka: Maciej Małecki
Adaptacja: Anna Seniuk
Opieka reżyserska: Przemysław Dąbrowski
Konsultacje scenograficzne: Tatiana Kwiatkowska
Kostiumy: Wiganna Papina
Efekty dźwiękowe: Filip Kuncewicz
Mumio to sceniczne szaleństwo – inscenizacyjne, literackie, muzyczne. Są przy tym niezwykle konsekwentni w realizowaniu swojej, oryginalnej wizji humoru. Uwielbiają wszelkie ludzkie potknięcia i niezręczności. Nie wyśmiewają ich jednak, ale podchodzą do nich z czułym zainteresowaniem i prezentują w spektaklach przy pomocy doskonałego warsztatu aktorskiego.
Aktorzy Jadwiga i Dariusz Basińscy oraz Jacek Borusiński po doświadczeniach z repertuarem dramatycznym (od Eurypidesa, Szekspira, po Jarry'ego, Buchnera, Nabokowa czy Ghelderode) stworzyli projekt autorski. Wtedy, jeszcze jako Teatr Epty-a wystawili w 1998 roku spektakl pt. „Kabaret Mumio”. Grupa wkrótce po debiucie, została nazwana jednym z największych odkryć sceny polskiej. …i było to 25 lat temu.
Przez te 25 lat „Kabaret Mumio” zagrany był setki razy, na deski teatrów trafiła „Lutownica, ale nie pistoletowa, tylko taka kolba”, „Welcome Home Boys”, „Taki miks”, „Ktoś zapukał mi do buta” oraz „Przybora na 102”. Aktorzy pokazywali się w wielu projektach filmowych, teatralnych oraz reklamowych. Darek Basiński stworzył RadioWizję Mumio, a Jacek Borusiński odkrył w sobie rzadki dar odczytywania sytuacji uwiecznionych na zdjęciach, czyli „Fotosłysze”.
Specjalnie dla Państwa, po 25 latach aktorzy grupy Mumio – Darek, Jacek i Jadzia zaprezentują dla Was przegląd twórczości – 25 najlepszych kawałków z 25 lat twórczości tej grupy. Nie zabraknie również nowości…
Jak zapanować nad swoimi hormonami, nie dać się wykorzystać kobietom, a przede wszystkim – jak być mężczyzną we współczesnym świecie? Na te i wiele innych pytań próbuje odpowiedzieć męska część osób przybyłych na ślub Kornela, gdzie niedoszły Pan młody usłyszał sakramentalne „nie”.
Tragikomiczna okoliczność, obsceniczne żarty i opary alkoholu sprowokują bohaterów do przemyśleń o damsko-męskich relacjach i własnej naturze, wykorzystując do tego historie z własnego życia, ale również Naukę. Przez duże N!
Gdy mężczyzna szykuje się na spotkanie, okazuje się, że wynajęty apartament kryje w sobie wiele tajemnic… Pomimo zapewnień o prywatności drzwi dzielące oba apartamenty pozostają otwarte. W tym momencie rozpoczyna się seria niespodzianek. Kto zatem kryje się za drzwiami pokoju obok?
Wraz z rozwojem sytuacji poznajemy coraz to nowszych bohaterów, którzy mają w planach wyjątkowe randki w ciemno. Każdego z nowo przybyłych gości przyprowadza zdezorientowany boy, który – zamiast wyprostować całą sytuację – postanawia milczeć. Jednocześnie każdy z uczestników tego galimatiasu zastanawia się, gdzie schować nowo przybyłych, niechcianych gości.
Gdy do Cleveland ma przyjechać światowej sławy tenor, emocje melomanów sięgają zenitu. Wszyscy z drżeniem serca wyczekują wybitnego artysty. Jednak na chwilę przed uroczystą premierą „Otella”, wszystko zaczyna się komplikować. Powodem tego są… humory i złe samopoczucie głównej gwiazdy wieczoru – Tito Merelli, a co gorsza problemy małżeńskie, które prowadzą do tragedii! Premiera jednak musi odbyć się za wszelką cenę! Zdesperowany Dyrektor Opery – Sanders – nie cofnie się nawet przed najbardziej skandaliczną mistyfikacją. I kiedy pomysł wydaje się idealny i dopracowany, całą tę misternie uknutą intrygę komplikują… kobiety: Diana – Primadonna nimfomanka, Maggie – dziewiczo piękna córka Dyrektora, Julia – egzaltowana Prezes Towarzystwa Miłośników Opery oraz Maria Merelli – temperamentna włoska żona Maestra. Pikanterii dodaje na domiar boy hotelowy – cudzoziemiec łamiący wszelkie konwenanse.
Czy Dyrektor Opery będzie zmuszony odwołać przedstawienie? A może Max – asystent Dyrektora – młody i niespełniony tenor, bohatersko uratuje sytuację i wcieli się w rolę Otella i ku zdziwieniu wszystkich zachwyci publiczność niebiańskim głosem… DAJCIE MI TENORA! to komediowy majstersztyk, wybuchowa mieszanka miłości, zazdrości, biznesu i marzeń o wielkiej karierze. To także opowieść o narodzinach nowej gwiazdy… W spektaklu nie zabraknie zabawnych pomyłek, nagłych zwrotów akcji i uwielbianych przez widzów przebieranek! Tego nie da się opisać, to trzeba zobaczyć!
Uwaga! Publiczności wolno będzie śmiać się basem lub sopranem – oby głośno i serdecznie!
Bestsellerową komedię „Lend Me a Tenor!” napisał uznany autor broadway’owskich hitów – Ken Ludwig. Nowojorska realizacja spektaklu nie schodziła z afisza przez 14 miesięcy, a komedię o kłopotliwym tenorze z sukcesem przeniosło na scenę już ponad 200 teatrów na całym świecie. Sztukę przetłumaczono na szesnaście języków i wystawiono w dwudziestu pięciu krajach
Wyjątkowe miejsce na rozrywkowej mapie Poznania. Jedyny taki obiekt, który zachował przedwojenny klimat dzięki architekturze i dekoracjom w stylu art deco. Dwie sale, kawiarnia, seanse filmowe i przedstawienia teatralne czekają na gości chcących poczuć klimat Poznania lat 20-30 ubiegłego stulecia.
ul. Ratajczaka 18
61-815 Poznań
572 348 416
biuro@kinoapollo.pl