komedia teatralna Pierre’a Sauvilla
reżyseria: Anna Oberc
przekład: Barbara Grzegorzewska
scenografia: Witek Stefaniak
Świat przedstawiony we francuskiej komedii, to duże pieniądze, wpływowi ludzie i wielkie tajemnice.
Komedia przenosi widza do miejsca, gdzie miłość, władza i pieniądze stanowią stawkę w nieustannej walce.
Nie brakuje więc dynamicznej akcji, zaskakujących wydarzeń i dobrego humoru.
Minister Bertrand Guéraud kocha ojczyznę i żonę, ale jeszcze bardziej rajcują go pieniądze. By dorobić się fortuny, prowadzi podejrzane interesy i notorycznie łamie prawo. Przez lata pławi się w luksusach i prowadzi życie jak z bajki. Nie spodziewa się, że w jednej sekundzie cały jego świat może lec w gruzach. A wszystko za sprawą teczki z kompromitującymi go materiałami, która trafiła w niepowołane ręce. Jak wysoką cenę będzie w stanie zapłacić, żeby uniknąć skandalu?
Do czego posunie się, by prawda nie wyszła na jaw? Chyba nikt nie spodziewa się, jak zakończy się ta pełna zwrotów akcji historia.
Znakomita komedia z plejadą polskich gwiazd odsłania prawdę o ludzkich namiętnościach i pokazuje, jak świat polityki wygląda od kuchni. A przy tym – bawi do łez.
Skandalem byłoby jej nie zobaczyć!
W bohaterów komedii wcielili się znani i lubiani m.in. z seriali telewizyjnych:
Melania Grzesiewicz/Marysia Wieczorek,
Anna Oberc,
Mariusz Drężek / Jacek Kopczyński
Łukasz Nowicki / Mariusz Drężek
Krystian Wieczorek
Kim są tytułowi "Pikantni"? To dwie znudzone sobą pary, Alex i Doris oraz Bea i Christoph, szukają wrażeń, by podnieść temperaturę swoich związków. Poznają się w portalu randkowym i umawiają się na wspólną intymną schadzkę.
Bohaterowie spektaklu, podekscytowani pikantnym pomysłem urozmaicenia pożycia małżeńskiego, nie spodziewają się, co z tego wyniknie. Czy żądny nowych eksperymentów Alex, jego sceptyczna żona Doris, nowoczesna i rozwiązła Bea oraz jej monogamiczny mąż Christoph wiedzą, na co się decydują?
Fantazje dojrzałej księgowej, które stają się coraz gorętsze z każdym kolejnym łykiem wina. „Klaps!” to „Pięćdziesiąt twarzy Greya” w adaptacji teatru Krystyny Jandy.
E. B. Janet, księgowa, która na weekend zostaje sama w domu, przy butelce wina zaczyna opisywać swoje fantazje erotyczne. Ich bohaterami są Grey, czyli młody, przystojny i bogaty mężczyzna, oraz Natasha – młodsza wersja E. B. Janet. Im więcej wina wypija księgowa, tym szybciej, goręcej i namiętniej dzieje się na scenie.
Wbrew oryginałowi „Klaps!” nie jest harlequinem – to raczej znakomita zabawa konwencją i nieustanne puszczanie oka do widza. A wszystko to okraszone świetnymi piosenkami, m.in. z filmu „Kabaret” czy z repertuaru… Enrique Iglesiasa.
Spektakl wyreżyserował mieszkający w Polsce Kanadyjczyk John Weisgerber dla Teatru Polonia, założonego przez Krystynę Jandę. Cichym bohaterem sukcesu tej inscenizacji jest tłumacz. To Bartosz Wierzbięta – człowiek, który brawurowo przełożył na język polski dialogi do takich hitów jak „Shrek” czy „Madagaskar”.
Obsada:
Magdalena Lamparska
Marta Walesiak
Mateusz Damięcki
Reżyseria:
John Weisgerber
Kto ma Klucz. Emilia Komarnicka & Stefano Terrazzino - Miłość w rytmie zmian
Na scenie spotykają się Ona i On – po latach razem na rozdrożu. Mogą odejść albo spróbować jeszcze raz nazwać to, co niewypowiedziane: kim dla siebie są i kim chcieliby być. Towarzyszy im trzeci bohater: Zmiana – jedyna stała, która uważnie przygląda się każdemu gestowi. Opowieść prowadzona jest ruchem i muzyką: od polskich i włoskich przebojów po pieśni świata. Słowa schodzą na drugi plan, a najważniejsze stają się emocje i mowa ciała.
Na scenie spotykają się Emilia Komarnicka i Stefano Terrazzino – ona wnosi aktorską precyzję i wokalną wrażliwość, wirtuozerię tańca i południowy temperament. W duetach łączą słowo z ruchem, tworząc opowieść o bliskości: od intymnych miniatur po dynamiczne finały.
„Kto ma klucz” nie daje prostych recept, ale uruchamia proces – czułą, czasem bolesną, zawsze szczerą rozmowę o bliskości. To teatralna medytacja nad małżeństwem i partnerstwem, po której trudno wyjść dokładnie takim samym. Ryzyko? Tak. Warte podjęcia? Bardziej niż myślisz.