16. LGBT+ Film Festival Poland – Best Polish

Best Polish (Shorts) 90’

Gorzko (A Cappella)

Pod osłoną codziennych prób chóru kryje się sekret, który Karol i Henryk skrywają od lat. Jako dojrzała para nauczyli się żyć w cieniu, ale jedno zaproszenie może zmienić wszystko. Czy melodia miłości wybrzmi na pełny głos, czy zatonie w ciszy? „Gorzko” to opowieść o odwadze, miłości i drugiej szansie – nawet po latach.

reżyseria i scenariusz: Marcin Kluczykowski, obsada: Wojciech Kalinowski, Janusz Łagodziński, Aleksandra Skraba, Mateusz Grodecki, zdjęcia: Mateusz Kucharski, produkcja: Polska 2024, czas: 29 minut, gatunek: film fabularny, napisy: angielskie

HEM

Nowy kraj, nowe życie, nowe uczucie – Mai chce uciec od przeszłości, ale ta nie zamierza jej puścić. W dusznej rzeczywistości nielegalnej pracy w Polsce rodzi się coś delikatnego i kruchego: miłość do Darii. Czy to wystarczy, by wyrwać się z pułapki i zacząć od nowa? Hipnotyzująca opowieść o wolności, przetrwaniu i uczuciu, które rozkwita tam, gdzie nikt się go nie spodziewa. Jeden z nielicznych polskich filmów fabularnych z osobami pochodzenia wietnamskiego w rolach głównych. Nakręcony na taśmie Kodak 16 mm.

reżyseria i scenariusz: Konrad Kultys, obsada: Lan Pham, Helena Urbańska, Viet Anh Do, Tran Anh Vu, Marcin Walkowski, Jakub Gąsior, Grzegorz Żebrowski, Mateusz Mruk, Rafał Przytocki, Dawid Kornacki, muzyka: Magdalena Sowul, zdjęcia: Vincent Prochoroff, produkcja: Polska 2024, czas: 27 minut, gatunek: film fabularny, napisy: polskie/angielskie

Ladylike

Siła czy wrażliwość? Walka czy ucieczka? Alex od zawsze wymykał się schematom, ale w świecie, gdzie męskość mierzy się siłą pięści, delikatność jest jak celownik na plecach. Kiedy do klasy dołącza tajemniczy Tomek, chłopak zyskuje sojusznika – i coś więcej. Czy razem zdołają stawić czoła brutalnym regułom otoczenia, nie zatracając siebie?

reżyseria i scenariusz: Olga Hajnosz, obsada: Alexander Biel, Michał Bielawski, Teodor Gonera, Patryk Sojka, Karol Pawluszek, muzyka: Bartosz Dziadosz, zdjęcia: Jakub Piórkowski, produkcja: Polska 2024, czas: 20 minut, gatunek: film fabularny, napisy: angielskie

Reszta Naszego ycia (Rest Of Our Life)

Nowe mieszkanie, zaręczyny, wspólna przyszłość – Eryk jest pewien, że właśnie zaczyna najszczęśliwszy etap życia. Jednak jedno przypadkowe odkrycie burzy jego poczucie stabilności. Gdy wychodzi na jaw prawdziwa tożsamość płciowa jego ukochanej, miłość zostaje wystawiona na próbę. Czy to, co ich łączy, przetrwa konfrontację z prawdą? Intymna opowieść o akceptacji, strachu i redefiniowaniu tego, co znaczy „my”.

reżyseria i scenariusz: Filip Tomczak, obsada: Ewelina Pankowska, Filip Kosior, muzyka: Anna Grodzka, zdjęcia: Mateusz Gzel, produkcja: Polska 2024, czas: 14 minut, gatunek: film fabularny, napisy: angielskie

Brak wydarzeń

Nocą, na opuszczonym cmentarzu, żołnierze odkopują grób. Wydobyte zwłoki ożywają. W zaciśniętej dłoni mężczyzna trzyma zwinięty rulon pergaminu - pamiętnik, dla którego dopuszczono się potajemnej ekshumacji. Ożywiony trup Roberta rozpoczyna opowieść o swoim życiu: zrodzony z grzechu, z miłości pozamałżeńskiej, nienawidził swego starszego brata, spłodzonego w legalnym małżeństwie. Dwóch młodzieńców wychowuje się po sąsiedzku, ale w dwóch odmiennych środowiskach. Starszy brat ceni sobie radości życia doczesnego, Robert zagłębia się w analizie grzechu, walcząc z ukrytymi pragnieniami, które wykorzystuje w swych manipulacjach Szatan, przyjmujący postać Nieznajomego...

 

Reżyser kolejny raz sięgnął tutaj po literaturę, która wydawała się nieprzekładalna na język filmu. Dzieło inspirowane jest utworem szkockiego poety Jamesa Hogga, stanowiącym rodzaj romantycznego poematu, będącego po części opowieścią grozy, który analizuje zależność woli i czynów człowieka od mrocznej strony jego duszy. Has zbudował swoją opowieść korzystając z motywu sobowtóra, co dało mu możliwość wprowadzenia interesujących rozwiązań. Obok wątku psychologicznego istotną rolę w filmie odgrywa wizja plastyczna reżysera i sposób organizowania przestrzeni. Film Hasa trudno odczytać jednoznacznie. Stanowi on raczej symboliczną przypowieść o ludzkim losie, który musi się wypełnić zgodnie z przeznaczeniem.

W trzeciej części komediowego hitu „Teściowie” ponownie spotykamy się z rodziną, która tym razem zjeżdża się do spokojnego ośrodka na prowincji na chrzciny. Wanda i Tadeusz organizują uroczystość, na którą zapraszają Małgorzatę wraz z przyjaciółką, psychoterapeutką Grażyną. Na spotkaniu pojawia się również były mąż Małgorzaty, Andrzej, który przylatuje specjalnie z Australii – i tym razem nie jest sam. Atmosfera spotkania szybko wymyka się spod kontroli, a dawne konflikty i nowe romanse prowadzą do nieoczekiwanych konsekwencji – tym razem z udziałem lokalnej policji!

„Teściowie 3” to film, który pokaże, że nawet chrzciny mogą zamienić się w pole rodzinnych bitew, a zdrada nie dzieli tak mocno jak… święty sakrament!

Zapraszamy dzieci, rodziców i dziadków na kolejne spotkanie w kinie z cyklu CZAS NA BAJKĘ Z DZIADKAMI. Tym razem wybierzemy się w daleką podróż – od Hiszpanii, przez Himalaje, aż po egzotyczne wyspy Polinezji. Porozmawiamy o tym, jak kiedyś wyglądały podróże, ile trwa lot w odległe miejsca i jakie niezwykłe przygody czekały na śmiałków odkrywających świat. Oglądaniu bajek towarzyszyć będą zabawy, rozmowy i zgadywanki, które połączą wspomnienia dorosłych z dziecięcą ciekawością świata.

W programie:

  • W Hiszpanii (seria: Bolek i Lolek w Europie), reż. Stanisław Dulz, Marian Cholerek, Polska, 1985, 10 min 33 sek.
  • Na tropach Yetii (seria: Bolek i Lolek wyruszają w świat), reż. Lechosław Marszałek, Polska, 1970, 9 min.
  • Na wyspach Polinezji (seria: Bolek i Lolek), reż. Władysław Nehrebecki, Polska, 1968, 10 min.

Ceniony reżyser filmowy Salvatore Di Vita (Jacques Perrin) pewnej nocy odbiera telefon. Wiadomość, którą usłyszy, zapoczątkuje lawinę nostalgicznych wspomnień, których łącznikiem będzie kino. To właśnie tam po II wojnie światowej mały Totò (Salvatore Cascio) bezpamiętnie zakochał się w magii „ruchomych obrazów”. Chłopczyk pragnie tylko jednego: zaprzyjaźnić się z kinooperatorem Alfredo (Philippe Noiret). Zadanie to będzie jednak trudniejsze niż mu się wydaje. Tytułowe „Cinema Paradiso”– jego niesamowita i równie osobliwa widownia oraz bogaty repertuar – staną się tłem dla niezapomnianych przygód dorastającego na sycylijskiej prowincji bohatera, jego pierwszej „wielkiej miłości”, aż do czasu wyjazdu z rodzinnego miasteczka.

„Cinema Paradiso” pozostaje do dziś najpiękniejszym „listem miłosnym do kina”, jaki kiedykolwiek spisano na taśmie filmowej. Ta ponadczasowa opowieść o przyjaźni, marzeniach, dorastaniu i wielkiej fascynacji X Muzą porwała serca widzów na całym świecie.

Generic filters
Kino Teatr Apollo - Poznań
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.