Michael wraz z psem Stellą trafia na egzotyczną bezludną wyspę… no, może nie do końca bezludną. Wśród palm, dzikich zwierząt i pnączy żyje tubylec, który otwiera przed nim piękny, choć zagrożony świat.
Kiedy tuż po dużym sztormie 11-letni chłopiec budzi się na plaży bez rodziców, w głowie ma najczarniejsze scenariusze. Ktoś nieznajomy jednak dostrzega go z oddali, a nocą podrzuca mu owoce i wodę. Mężczyzna przypominający japońskiego Robinsona Crusoe jest małomówny, unika statków, a do Michaela podchodzi z dystansem. Czy rozbitkom uda się nawiązać nić porozumienia i znaleźć wspólny język? Królestwo Kensuke to ponadczasowa opowieść o przymierzu człowieka z naturą i sile relacji międzyludzkich.
Gatunek: animacja / wiek 9+
Produkcja: Wielka Brytania, Luksemburg, Francja / 2023
Czas trwania: 85 min
DUBBING PL
Niebieskie światła (Luces azules)
Siedemdziesiąte urodziny Alejandro miały być świętem życia, ale zamiast toastów za przyszłość, w powietrzu unosi się napięcie, a sekrety wychodzą na jaw szybciej niż kolejne kieliszki wina. W kręgu jego przyjaciół – starszych i młodszych, gejów i lesbijek, par i samotników – zaczyna się gra emocji, gdzie miłość, lojalność i tęsknota zderzają się z brutalną szczerością.
W świecie, gdzie normy społeczne nie nadążają za rzeczywistością, ta noc zmieni wszystko – ale czy nie po to właśnie są przyjęcia?
„Niebieskie światła” to błyskotliwa, pełna humoru, a jednocześnie poruszająca opowieść o przyjaźni, samotności i tym, jak bardzo potrzebujemy siebie nawzajem, mimo, że czasem trudno nam to przyznać.
- Rio Festival de Cinema LGBTQIA+ 2024 - Najlepszy Film Międzynarodowy - Nagroda Jury, nominacja
reżyseria: Lucas Santa Ana, scenariusz: Gustavo Pecoraro, obsada: Ernesto Larrese, Claudio Da Passano, Osmar Núñez, Fernando Dente, Estela Garelli, Edgardo Moreira, muzyka: Mariano Agustín Fernández, zdjęcia: Pablo Galarza, produkcja: Argentyna 2024, czas: 100 minut, gatunek: film fabularny, napisy: polskie/angielskie
Nowa fala (Onda Nova)
Niegdyś zakazana przez brazylijską dyktaturę, a teraz odrestaurowana w oszałamiającej jakości 4K – „Nowa fala” to anarchistyczna komedia erotyczna, która pulsuje pożądaniem, buntem i sportową pasją. W świecie, w którym kobiecy futbol był skandalem, a queerowa wolność – aktem rewolucji, młode piłkarki z Gayvotas Football Club muszą zmierzyć się z konserwatywnym społeczeństwem, rodzinnymi konfliktami i własnymi pragnieniami. Wspierane przez czołowe postacie brazylijskiej walki o demokrację, przygotowują się do symbolicznego, międzynarodowego meczu – sportowego i egzystencjalnego starcia o prawo do bycia sobą.
Film został w całości ocenzurowany za swoją „niemoralność”, ale jego bezkompromisowy przekaz zyskał z czasem kultowy status. Dziś, odkryty na nowo, błyszczy jako jedno z pierwszych brazylijskich dzieł otwarcie podejmujących tematykę LGBT+, w którym pragnienie staje się siłą napędową bohaterek i samej narracji. „Nowa fala” wraca, by znów porwać widzów swoją energią, odwagą i prowokacyjnym urokiem.
reżyseria i scenariusz: José Antonio Garcia, Ícaro Martins, obsada: Carla Camurati, Cristina Mutarelli, Tânia Alves, Regina Casé, Neide Santos, Pita, Cristina Bolzan, Cida Moreira, Ênio Gonçalves, Patricio Bisso, muzyka: Luiz Lopes, zdjęcia: Antonio Meliande, produkcja: Brazylia 1983, czas: 102 minuty, gatunek: film fabularny/komedia, napisy: polskie/angielskie
Best Polish (Shorts) 90’
Gorzko (A Cappella)
Pod osłoną codziennych prób chóru kryje się sekret, który Karol i Henryk skrywają od lat. Jako dojrzała para nauczyli się żyć w cieniu, ale jedno zaproszenie może zmienić wszystko. Czy melodia miłości wybrzmi na pełny głos, czy zatonie w ciszy? „Gorzko” to opowieść o odwadze, miłości i drugiej szansie – nawet po latach.
reżyseria i scenariusz: Marcin Kluczykowski, obsada: Wojciech Kalinowski, Janusz Łagodziński, Aleksandra Skraba, Mateusz Grodecki, zdjęcia: Mateusz Kucharski, produkcja: Polska 2024, czas: 29 minut, gatunek: film fabularny, napisy: angielskie
HEM
Nowy kraj, nowe życie, nowe uczucie – Mai chce uciec od przeszłości, ale ta nie zamierza jej puścić. W dusznej rzeczywistości nielegalnej pracy w Polsce rodzi się coś delikatnego i kruchego: miłość do Darii. Czy to wystarczy, by wyrwać się z pułapki i zacząć od nowa? Hipnotyzująca opowieść o wolności, przetrwaniu i uczuciu, które rozkwita tam, gdzie nikt się go nie spodziewa. Jeden z nielicznych polskich filmów fabularnych z osobami pochodzenia wietnamskiego w rolach głównych. Nakręcony na taśmie Kodak 16 mm.
reżyseria i scenariusz: Konrad Kultys, obsada: Lan Pham, Helena Urbańska, Viet Anh Do, Tran Anh Vu, Marcin Walkowski, Jakub Gąsior, Grzegorz Żebrowski, Mateusz Mruk, Rafał Przytocki, Dawid Kornacki, muzyka: Magdalena Sowul, zdjęcia: Vincent Prochoroff, produkcja: Polska 2024, czas: 27 minut, gatunek: film fabularny, napisy: polskie/angielskie
Ladylike
Siła czy wrażliwość? Walka czy ucieczka? Alex od zawsze wymykał się schematom, ale w świecie, gdzie męskość mierzy się siłą pięści, delikatność jest jak celownik na plecach. Kiedy do klasy dołącza tajemniczy Tomek, chłopak zyskuje sojusznika – i coś więcej. Czy razem zdołają stawić czoła brutalnym regułom otoczenia, nie zatracając siebie?
reżyseria i scenariusz: Olga Hajnosz, obsada: Alexander Biel, Michał Bielawski, Teodor Gonera, Patryk Sojka, Karol Pawluszek, muzyka: Bartosz Dziadosz, zdjęcia: Jakub Piórkowski, produkcja: Polska 2024, czas: 20 minut, gatunek: film fabularny, napisy: angielskie
Reszta Naszego Życia (Rest Of Our Life)
Nowe mieszkanie, zaręczyny, wspólna przyszłość – Eryk jest pewien, że właśnie zaczyna najszczęśliwszy etap życia. Jednak jedno przypadkowe odkrycie burzy jego poczucie stabilności. Gdy wychodzi na jaw prawdziwa tożsamość płciowa jego ukochanej, miłość zostaje wystawiona na próbę. Czy to, co ich łączy, przetrwa konfrontację z prawdą? Intymna opowieść o akceptacji, strachu i redefiniowaniu tego, co znaczy „my”.
reżyseria i scenariusz: Filip Tomczak, obsada: Ewelina Pankowska, Filip Kosior, muzyka: Anna Grodzka, zdjęcia: Mateusz Gzel, produkcja: Polska 2024, czas: 14 minut, gatunek: film fabularny, napisy: angielskie
Pierwszy taki film w historii kina – najpiękniejsza historia miłosna świata w kostiumach Dolce & Gabbana i operowym entourage’u. Magnetyzujące doświadczenie dla miłośników muzyki i filmu. Prawdziwa uczta dla zmysłów. Uwspółcześniona wersja mitu greckiego o miłości Orfeusza i Eurydyki opowiedziana tak, aby widzowie mogli usłyszeć słynne arie operowe m. in. Vivaldiego, Pucciniego, Verdiego. Całość skąpana w surrealistycznej, niesamowitej scenografii jak z obrazów Salvadora Dali. Aktorzy Pedro Almodovara i Vincent Cassel w roli Charona. Kostiumy do filmu zaprojektował jego współproducent: luksusowy dom mody Dolce & Gabbana. „Opera!” to widowisko jakiego jeszcze nie było, którego nie można przegapić, to wrażenia, które w pełni wybrzmią tylko w kinie.
Występują: Mariam Battistelli, Valentino Buzza, Vincent Cassel, Fanny Ardant, Rossy de Palma
Reżyseria: Davide Livermore, Paolo Gep Cucco
Czas trwania: 107 min.
Włochy | 2024
Odlot (F.L.Y.)
Kiedy dwaj byli kochankowie zostają zmuszeni do wspólnego mieszkania, iskry lecą szybciej niż brokat na drag show! Max, jego nowy chłopak i Rafael – przyszła gwiazda sceny drag – tworzą wybuchową mieszankę emocji, humoru i niewygodnych wspomnień.
To nie jest kolejna sztampowa komedia romantyczna – to pełna queerowego chaosu, wzruszeń i ciętych ripost historia o miłości, przyjaźni i odnajdywaniu siebie. Błyskotliwe dialogi, autentyczne postacie i spektakularne zakończenie sprawiają, że ten film zostaje w głowie jeszcze na długo po wyjściu z sali kinowej.
Gotowx na lot bez zapiętych pasów?
- Rio Festival de Cinema LGBTQIA+ 2024 - Najlepszy Film Pełnometrażowy, nominacja
reżyseria i scenariusz: Rafael Albarran, Trent Kendrick, obsada: Trent Kendrick, Rafael Albarran, Pixie Aventura, Alexeev Dismuke, Torrey B. Lawrence, Michael Vaccaro, Harris Lucas, Shea Diamond, muzyka: Sam Ostroff, Duncan Thum, zdjęcia: Michael John Madden, produkcja: USA 2023, czas: 105 minut, gatunek: film fabularny/komedia, napisy: polskie/angielskie
Śmiech przez łzy (Sad Jokes)
Joseph i Sonya tworzą niezwykle bliską więź, wspólnie wychowując swojego małego synka. Kiedy on jako reżyser filmowy, balansuje między obsesją na punkcie nowego projektu a cieniem przeszłego związku, Sonya zmaga się z depresją, a jej stan prowadzi do hospitalizacji. W obliczu tej sytuacji Joseph staje przed wyzwaniem: jak pogodzić codzienne obowiązki ojca z ambicjami artystycznymi i wewnętrznymi demonami?
Reżyser Fabian Stumm, który jednocześnie wciela się w postać Josepha, z niezwykłą zręcznością balansuje między smutkiem a komedią, tworząc niezapomnianą kreację aktorską. Jego wrażliwość ujawnia się w każdym geście i każdej niezręcznej uśmiechniętej minie Josepha. Nie dominuje sceny w tradycyjny sposób, ale właśnie ta delikatność, jaką emanuje, czyni go niezwykle przyciągającym. Ta ciepła miękkość sprawia, że „Sad Jokes” przypomina pełen miłości uścisk, który przychodzi po płaczu. To film, który nie tylko Cię rozumie, ale także pozwala poczuć się zrozumianym.
reżyseria i scenariusz: Fabian Stumm
obsada: Fabian Stumm, Haley Louise Jones, Justus Meyer, Ulrica Flach, Jonas Dassler, Godehard Giese, Marie-Lou Sellem, Anne Haug, Knut Berger, Hildegard Schroedter, Nicola Heim, Tina Pfurr, Anneke Kim Sarnau, Susie Meyer, Romina Küper, Doreen Fietz, Marco Ippoliti, Rahel Savoldelli, Sebastian Schipper, Max Krumm
muzyka: Ramin Bijan
zdjęcia: Michael Bennett
produkcja: Niemcy 2024
czas: 96 minut
gatunek: film fabularny/komedia
napisy: polskie/angielskie
- Munich Film Festival 2024 - Nagroda Young German Cinema - Najlepszy Reżyser - Fabian Stumm
- Munich Film Festival 2024 - Nagroda Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych - Fabian Stumm
- Stockholm Film Festival 2024 - Najlepszy Film, nominacja
- Chéries-Chéris Paryż 2024 - Najlepszy Film Fabularny, nominacja
Film od kobiet dla kobiet.
To historia wrażliwych i ambitnych kobiet z nieposkromioną potrzebą wolności, które zatrudniają się w agencji porno. Ilona, znana jako Cicciolina, to misjonarka miłości i obrończyni wolności, Moana – ambitna idealistka, na każdym kroku mierząca się z pogardą, a Eva – romantyczka po przejściach. Jest także Debora, która przychodzi do agencji, myśląc o chwilowej pracy asystentki, ale zostaje tam przez dziesięć lat, znajdując drugą rodzinę. Nad całością czuwa Riccardo, założyciel agencji, wizjoner, powiernik i przyjaciel.
Zobacz, jak pierwsze na świecie gwiazdy porno żyły według własnych zasad, mierząc się z szufladkowaniem i niezrozumieniem społeczeństwa.
Czas trwania: 128 min
Włochy | 2024
Wszystko będzie dobrze (Cong jin yihou)
Pat i Angie połowę życia spędziły razem, mieszkając w ciasnym, ale przytulnym i przepełnionym miłością mieszkanku, otaczając się wspierającymi przyjaciółkami i rodziną. Gdy Pat niespodziewanie umiera, Angie, po niemal czterdziestu wspólnych latach musi zmierzyć się zarówno z żałobą, jak i presją ze strony rodziny partnerki. Bliscy Pat zaczynają kwestionować jej prawo do wspólnego domu i dziedzictwa, które razem stworzyły.
Reżyser Ray Yeung z niezwykłą czułością i empatią portretuje intymną relację seniorek, jednocześnie wskazując na nierówności społeczne i kulturowe, które wpływają na sytuację wszystkich bohaterów. Film stawia ważne pytania o definicję rodziny w dzisiejszym świecie: czy więzy krwi zawsze mają większą wartość niż wieloletnia miłość i wspólna historia? W tle rozgrywa się krytyka kapitalistycznej rzeczywistości Hongkongu, gdzie nieruchomości są poza zasięgiem większości, a marzenie o domu często prowadzi do niemoralnych zagrywek.
To kino ciche, ale pełne mocy, ukazujące, jak osobiste dramaty mogą być odbiciem szerszych problemów społecznych. „Wszystko będzie dobrze” łączy ciepło, urok i krytyczną refleksję, oferując wzruszające spojrzenie na związki, stratę i walkę o godność w świecie zdominowanym przez materialne wartości.
reżyseria i scenariusz: Ray Yeung, obsada: Patra Au, Lin-Lin Li, Tai-Bo, Siu Ying Hui, Chung-Hang Leung, Fish Liew, Yung Ting Rachel Leung, muzyka: Veronica Lee, zdjęcia: Ming-Kai Leung, produkcja: Hongkong, Chiny 2024, czas: 93 minuty, gatunek: film fabularny, napisy: polskie/angielskie
- Berlin International Film Festival 2024 - Najlepszy Film Pełnometrażowy, Nagroda Teddy
- Gijón International Film Festival 2024 - Nagroda Rambal
- Thessaloniki Film Festival 2024 - Nagroda Mermaid
- Rio de Janeiro International Film Festival 2024 - Najlepszy Film Międzynarodowy, Nagroda Felix
- FilmOut San Diego 2024 - Najlepsza Aktorka - Patra Au
- FilmOut San Diego 2024 - Najlepsza Aktorka Drugoplanowa - Lin-Lin Li
- Frameline San Francisco International LGBTQ Film Festival 2024 - Nagroda Publiczności
- MIX Copenhagen LGBTQ Film Festival 2024 - Najlepszy Film Fabularny
Lesbos (Lesvia)
Na skąpanej w słońcu, malowniczej wyspie Lesbos queerowa historia splata się z mitem i rzeczywistością. To tutaj, w Eressos – miejscu narodzin Safony – przez dekady lesbijki z całego świata budowały swoją własną przestrzeń wolności. Co jednak, gdy raj na ziemi staje się polem bitwy o to, kto ma prawo nazywać się lesbijką? Reżyserka, która sama urodziła się na wyspie z intymną wrażliwością przygląda się dekadom miłości, buntu I nieporozumień, splatając osobiste wspomnienia z archiwalnymi nagraniami. To nie tylko dokument, ale manifestacja kobiecej siły – pełna pasji, humoru i tęsknoty opowieść o tym, jak rodzi się wspólnota.
- Thessaloniki Documentary Film Festival 2024 - nominacja za debiut reżyserski, wyróżnienie w kategorii Mermaid Award i nagroda Greek Film Center Award za najlepszy grecki debiut reżyserski - Tzeli Hadjidimitriou
reżyseria i scenariusz: Tzeli Hadjidimitriou, muzyka: Stefanos Konstantinidis, Nassos Sopilis - Fabrika, zdjęcia: Tzeli Hadjidimitriou, produkcja: Grecja 2024, czas: 78 minut, gatunek: film dokumentalny, napisy: polskie/angielskie
Gwiazda Pameli Anderson rozbłyska na nowo! Ikona lat 90. w „The Last Showgirl" powraca na ekrany rolą życia – i to taką, w której pobrzmiewają echa jej własnej biografii. Film w reżyserii Gii Coppoli zdobył Nagrodę Specjalną Jury na festiwalu w San Sebastian, zaś najlepszy występ w karierze przyniósł Anderson pierwszą nominację do Złotego Globu. Na drugim planie towarzyszą jej nominowana do BAFTA za brawurową rolę kelnerki Jamie Lee Curtis (Oscar za „Wszystko wszędzie naraz"), Dave Bautista („Diuna", seria „Strażnicy Galaktyki"), który tym razem nie udaje superbohatera, i Kiernan Shipka („Kod zła", serial „Mad Men"). Gia Coppola z wrażliwością i uwagą godną Seana Bakera opowiada poruszającą historię kobiety, która nie pozwala się zepchnąć na boczny tor.
Shelley (Anderson) występuje w rewii w Las Vegas. Praca jest jej ogromną pasją i sposobem na realizację siebie, dla niej przed laty poświęciła rodzinę. Dziś dowiaduje się, że spektakl, któremu oddała wszystko, schodzi z afisza. Ale choć 57-letnia tancerka słyszy zewsząd, że jej czas już minął, nie zamierza zejść ze sceny. W mieście, które wabi jak fatamorgana, by brutalnie obudzić ze snu, kobieta walczy o swoje marzenia i odzyskanie relacji z córką. Dojrzała tancerka bez klasycznego wykształcenia i matka, która nigdy nie była idealna - Shelly to pełnokrwista bohaterka, której życie nie oszczędza, ale która udowadnia, że koniec może być nowym początkiem. Hołdem dla Anderson i jej historii jest napisana na potrzeby filmu, nominowana do Złotego Globu piosenka Miley Cyrus „Beautiful That Way".
Intymny, rozpięty pomiędzy iluzjami a rzeczywistością, luksusową fasadą a surowym życiem, które toczy się za jej kulisami, „The Last Showgirl" jest także unikatowym portretem miasta. Zwykle pokazywane nocą, rozświetlone neonami niczym park rozrywki, Las Vegas u Gii Coppoli jest filmowane za dnia na ziarnistej taśmie 16 mm, by odsłonić, co kryje się za blichtrem i magią. Niezwykłe uczucie „zamknięcia w akwarium", które może towarzyszyć przebywaniu w stolicy rozrywki, oddają zastosowane specjalne anamorficzne obiektywy. Las Vegas u Coppoli jest miejscem bez kryjącego upływ czasu make-upu, którego splendor nieuchronnie przemija - i które łączy z Shelley wspólna niepewna, ale pełna nadziei przyszłość.
Wyjątkowe miejsce na rozrywkowej mapie Poznania. Jedyny taki obiekt, który zachował przedwojenny klimat dzięki architekturze i dekoracjom w stylu art deco. Dwie sale, kawiarnia, seanse filmowe i przedstawienia teatralne czekają na gości chcących poczuć klimat Poznania lat 20-30 ubiegłego stulecia.
ul. Ratajczaka 18
61-815 Poznań
572 348 416
biuro@kinoapollo.pl