kino

Porwany

Oparta na faktach historia Edgarda Mortary, żydowskiego chłopca porwanego przez papieża, siłą odebranego rodzinie i wyrwanego z tradycji, w której się wychowywał. Film prowadzi intensywne
i intrygujące śledztwo wokół zbrodni Kościoła Katolickiego mocno rezonujące z obecnymi czasami, aktualne i ukazujące instytucję Kościoła niczym mafię.

Rok 1858, żydowska dzielnica Bolonii. Pod osłoną nocy Gwardia Papieska wdziera się do domu rodziny Mortarów. Na rozkaz kardynała mają zabrać Edgarda, ich siedmioletniego syna, i wysłać
do Rzymu. Dziecko zostało w tajemnicy ochrzczone przez swoją opiekunkę, a prawo papieskie jest nieubłagane: musi otrzymać katolickie wychowanie. Zrozpaczeni rodzice Edgarda zrobią wszystko, żeby odzyskać syna. Podejmują walkę, która szybko nabiera wymiaru politycznego. Jednak Kościół
i papież nie zgadzają się na zwrot dziecka, chcąc umocnić swoją coraz bardziej słabnącą władzę…

Reżyserii podjął się jeden z najwybitniejszych i wielokrotnie nagradzanych włoskich twórców kina Marco Bellocchio, który nie tracąc nic ze swojej gniewnej natury, wciąż tworzy kino spektakularne
i mocne.

Reż. Marco Bellocchio
Prod. Włochy/Francja/Niemcy, 134 min

Nie ma takich wydarzeń

,,Back to Black” to długo oczekiwany film fabularny o muzycznej ikonie Amy Winehouse, wyreżyserowany przez Sam Taylor-Johnson, uznaną artystkę wizualną i reżyserkę („Pięćdziesiąt twarzy Greya”), wyprodukowany przez STUDIOCANAL oraz Monumental Pictures. Główną rolę zagrała wschodząca gwiazda kina Marisa Abela („Szpieg, którego nie było”), której partnerują m.in. Jack O'Connell, zdobywca nagrody BAFTA, Eddie Marsan oraz nominowana do Złotego Globu i Oscara Lesley Manville. „Back to Black” wejdzie do kin 12 kwietnia 2024 roku równocześnie w Polsce i w Wielkiej Brytanii.

Autorem scenariusza do filmu jest Matt Greenhalgh, który ponownie połączył siły z Sam Taylor-Johnson po ich wspólnej pracy nad filmem „Nowhere Boy” w 2009 roku. Zawierający wiele przebojów Amy Winehouse, „Back to Black” powstał prz pełnym wsparciu wytwórni muzycznych Universal Music Group, Sony Music Publishing i The Amy Winehouse Estate.

Amy Winehouse to jedna z największych artystek w historii, która sprzedała ponad 30 milionów płyt na całym świecie, a jej utwory w serwisach streamingowych generują dziś ponad 80 milionów odtworzeń miesięcznie. Słynny drugi album brytyjskiej artystki „Back to Black” z 2006 roku przyniósł jej światową sławę oraz 5 nagród Grammy, w tym Nagrodę Roku i Piosenkę Roku za hitowy singiel „Rehab”.

„Back to Black” skupi się na niezwykłym geniuszu, kreatywności i szczerości Amy, które towarzyszyły jej we wszystkim, co robiła. Film przedstawi muzyczną podróż artystki, która zabrała ją z szalonej i kolorowej londyńskiej ulicy Camden High Street lat 90-tych do międzynarodowej sławy - i z powrotem. Dowiemy się także, jaka jest cena sławy i poznamy perspektywę Amy.

Wielokrotnie nagradzana reżyserka i artystka wizualna Sam Taylor-Johnson wyreżyserowała w 2015 roku światowy hit „Pięćdziesiąt twarzy Greya” z Dakotą Johnson i Jamie Dornanem w rolach głównych. W jej dorobku znajduje się także uznany film biograficzny o słynnym Beatlesie „John Lennon. Chłopak znikąd” i dramat „Milion małych kawałków” z Aaronem Taylorem-Johnsonem w roli głównej. Matt Greenhalgh jest wielokrotnie nagradzanym scenarzystą, znanym z filmów „Control” o frontmanie Joy Division Ianie Curtisie i „John Lennon. Chłopak znikąd” o młodości legendarnego muzyka. W 2018 roku był nominowany do nagrody BAFTA za film „Gwiazdy nie umierają w Liverpoolu”.

Douglas (Caleb Landry Jones) nie ma co do tego wątpliwości. Potworne tortury, którym poddany został jako dziecko przez fundamentalistycznie religijnych ojca i brata, zmieniły go na zawsze. Już jako dorosły Douglas szuka sprawiedliwości, tożsamości i miejsca dla siebie, eksperymentuje i chwyta dzień. Towarzyszą mu w tym wierne psy, które okażą się nie tylko lekarstwem na samotność, ale i świetnymi kompanami w walce z gangiem terroryzującym miasto…

Pokazywany w konkursie głównym na festiwalu w Wenecji „Dogman” to wielki powrót Luca Bessona, twórcy kultowego „Leona Zawodowca”, „Wielkiego błękitu” i „Piątego elementu”. Z kolei Caleb Landry Jones („Nitram”, „ Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”), laureat Złotej Palmy w Cannes, daje popis aktorskiego kunsztu, zachwyca i hipnotyzuje rolą porównywaną do dokonania Joaquina Phoenixa w „Jokerze”.

 

„Anatomia upadku” to absolutne wydarzenie – jeden z najgłośniejszych filmów roku, zdobywca kilkudziesięciu nagród i wyróżnień, w tym dwóch Złotych Globów, nagrodzony Złotą Palmą w Cannes. To mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się jak pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera. To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż w sam środek burzliwej relacji w pozornie szczęśliwym małżeństwie. W roli głównej fenomenalna Sandra Hüller, typowana jako jedna z głównych faworytek w oscarowym wyścigu.

Życie szczęśliwej rodziny we francuskich Alpach zostaje przerwane, gdy Samuel ginie w wyniku upadku. Skoczył sam, poślizgnął się czy może z balkonu wypchnęła go Sandra, żona i matka? Śledczym brakuje dowodów, w sprawie brakuje świadków. Na oczach opinii publicznej Sandra będzie musiała spowiadać się z najdrobniejszych i najintymniejszych szczegółów swojego małżeństwa, które mogą zaważyć o wyroku. Proces, który zajmuje wszystkich, toczy się również w głowach widzów, a pytanie, na które szukamy odpowiedzi, brzmi: 'Czy to zrobiła?'.

Chociaż Georgie ma dopiero 12 lat, potrafi poradzić sobie w każdych warunkach. Po śmierci matki postanowiła udawać, że mieszka z wujkiem. Zarabia na życie, kradnąc rowery z najbliższym kumplem – Alim. Mieszkając na przedmieściach Londynu, nikomu nie może w pełni zaufać. Kiedy nagle pojawia się w jej życiu ojciec, Jason, Georgie nie wita go z otwartymi ramionami. Powoli zaczynają oswajać się ze swoją obecnością i zbliżać, co z humorem ogrywa aktorski duet Loli Campbell i Harrisa Dickinsona (gwiazdy „W trójkącie” Rubena Ostlunda). W efekcie otrzymujemy szaloną historię przyjaciół, którzy przy okazji stają się rodziną.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors