...

Trzy kilometry do końca świata

Siedemnastoletni Adi wraca do swojej rodzinnej miejscowości w sercu delty Dunaju, by spędzić letnie wakacje z rodzicami. Na co dzień chłopak mieszka i studiuje w sąsiednim mieście Tulcea, do którego można dostać się tylko za pomocą łodzi. Malownicze miejsce, w jakim się wychował, niewielka społeczność, gdzie wszyscy się znają, dają bohaterowi złudne poczucie bezpieczeństwa. Pewnej nocy, wracając z imprezy, Adi zostaje brutalnie zaatakowany. Wszyscy, na czele z rodzicami chłopaka, są w szoku. Szef lokalnej policji rozpoczyna śledztwo, które prowadzi do syna budzącego strach w okolicy Zentova. Pretekstem miałyby być nieuregulowane finansowe rozliczenia między mężczyznami. Wkrótce na jaw wychodzi jednak prawdziwy powód ataku. Budzi on nie mniejszą sensację niż samo pobicie i destabilizuje sytuację nie tylko w rodzinie Adiego, ale i w całej lokalnej społeczności. Niepokojąca atmosfera małej wioski kontrastuje z sielankowym pięknem otaczających ją krajobrazów.

Ceniony rumuński reżyser Emanuel Pârvu przekonuje, że ten film to jego interpretacja kondycji mniejszości, a tematami, które zainteresowały go w pierwszej kolejności, były potrzeba etykietowania, społeczna obojętność oraz brak zrozumienia wobec inności.

Dramat
czas 104 min.
Preferowany wiek widza: 15+

Nie ma takich wydarzeń

Niebieskie światła (Luces azules)

Siedemdziesiąte urodziny Alejandro miały być świętem życia, ale zamiast toastów za przyszłość, w powietrzu unosi się napięcie, a sekrety wychodzą na jaw szybciej niż kolejne kieliszki wina. W kręgu jego przyjaciół – starszych i młodszych, gejów i lesbijek, par i samotników – zaczyna się gra emocji, gdzie miłość, lojalność i tęsknota zderzają się z brutalną szczerością.

W świecie, gdzie normy społeczne nie nadążają za rzeczywistością, ta noc zmieni wszystko – ale czy nie po to właśnie są przyjęcia?

„Niebieskie światła” to błyskotliwa, pełna humoru, a jednocześnie poruszająca opowieść o przyjaźni, samotności i tym, jak bardzo potrzebujemy siebie nawzajem, mimo, że czasem trudno nam to przyznać.

- Rio Festival de Cinema LGBTQIA+ 2024 - Najlepszy Film Międzynarodowy - Nagroda Jury, nominacja

reżyseria: Lucas Santa Ana, scenariusz: Gustavo Pecoraro, obsada: Ernesto Larrese, Claudio Da Passano, Osmar Núñez, Fernando Dente, Estela Garelli, Edgardo Moreira, muzyka: Mariano Agustín Fernández, zdjęcia: Pablo Galarza, produkcja: Argentyna 2024, czas: 100 minut, gatunek: film fabularny, napisy: polskie/angielskie

Podczas podróży lotniczej aktorka Felicja wspomina czasy II wojny światowej. Zakochana w koledze z teatru, Wiktorze Rawiczu, ukrywała go przez niemal całą okupację, ciążył na nim bowiem wyrok śmierci z uwagi na podejrzenie o zabójstwo volksdeutscha Petersa. By uratować ukochanego, Felicja znosi liczne poniżenia, przemoc, gwałt. Liczy jednak, że Rawicz odwzajemni jej uczucie. Gdy kończy się wojna, bohaterka przeżyje kolejne dramatyczne rozczarowania.

Ekranizacja opowiadania Kazimierza Brandysa pod tym samym tytułem zrealizowana przez jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów filmowych – Wojciecha Jerzego Hasa. „Jak być kochaną” oparty jest na monologach wewnętrznych głównej bohaterki. Wspomnienia Felicji przenoszą widzów nie tylko w brutalną rzeczywistość II wojny światowej, naznaczoną cierpieniem, grozą i lękiem, ale również w świat subtelnej, wrażliwej i kochającej młodej dziewczyny, która robi wszystko by uratować kochanego przez siebie i podziwianego mężczyznę.

Barbara Krafftówna stworzyła niezapomnianą i genialną kreację, którą należy uznać za jedną z najwspanialszych kobiecych ról w historii światowego kina. Dzięki swojemu talentowi znakomicie oddała uczucia i emocje towarzyszące jej bohaterce w różnych momentach akcji – od bezgranicznej miłości przez strach i poniżenie do rozczarowania i zgorzknienia. Efektem tego było uznanie krytyków i publiczności oraz nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w San Francisco w 1963 roku. Partneruje jej Zbigniew Cybulski, który odtwarzając Wiktora Rawicza, kabotyna, tchórza i mitomana, odważnie zrywa z postacią Maćka Chełmickiego z „Popiołu i diamentu” Andrzeja Wajdy.

Avant-Drag!

Wciągający i pełen energii dokument o dziesięciu greckich drag queens, które na ulicach Aten biorą sprawy w swoje ręce. W odważnych i zaskakujących performansach obnażają absurdy społecznych norm, rozszarpują na kawałki stereotypy płciowe, narodowe i tożsamościowe. W swoich spektakularnych kreacjach stawiają czoła transfobii, policyjnej przemocy i wszechobecnemu patriarchatowi i robią to w niepowtarzalnym stylu – bo kiedy walka o sprawiedliwość społeczną staje się sztuką, nie ma miejsca na kompromisy. Pełne kolorów, buntu i odwagi, stają się żywą manifestacją wolności i różnorodności, nie bojąc się wstrząsnąć konserwatywnym fundamentem greckiego społeczeństwa.

reżyseria: Fil Ieropoulos, scenariusz: Foivos Dousos, obsada: Cotsos, Lala Kolopi, Er Libido, Thanasis McMorait, Aurora Paola Morado, Sergay Parakatyanov, Parakatyanova, Marisha Triantafyllidou, Cruella Tromokratisch, Kangela Tromokratisch, Veronique Tromokratisch, muzyka: Lykourgos Porfyris, zdjęcia: Mihalis Gkatzogias, produkcja: Grecja 2024, czas: 93 minuty, gatunek: film dokumentalny, napisy: polskie/angielskie

- International Film Festival Rotterdam 2024 - Nagroda Krytyków

- Thessaloniki International Documentary Festival 2024 - Najlepszy Film, Nagroda Jury

Lesbos (Lesvia)

Na skąpanej w słońcu, malowniczej wyspie Lesbos queerowa historia splata się z mitem i rzeczywistością. To tutaj, w Eressos – miejscu narodzin Safony – przez dekady lesbijki z całego świata budowały swoją własną przestrzeń wolności. Co jednak, gdy raj na ziemi staje się polem bitwy o to, kto ma prawo nazywać się lesbijką? Reżyserka, która sama urodziła się na wyspie z intymną wrażliwością przygląda się dekadom miłości, buntu I nieporozumień, splatając osobiste wspomnienia z archiwalnymi nagraniami. To nie tylko dokument, ale manifestacja kobiecej siły – pełna pasji, humoru i tęsknoty opowieść o tym, jak rodzi się wspólnota.

- Thessaloniki Documentary Film Festival 2024 - nominacja za debiut reżyserski, wyróżnienie w kategorii Mermaid Award i nagroda Greek Film Center Award za najlepszy grecki debiut reżyserski - Tzeli Hadjidimitriou

reżyseria i scenariusz: Tzeli Hadjidimitriou, muzyka: Stefanos Konstantinidis, Nassos Sopilis - Fabrika, zdjęcia: Tzeli Hadjidimitriou, produkcja: Grecja 2024, czas: 78 minut, gatunek: film dokumentalny, napisy: polskie/angielskie

1950 rok. William Lee, około pięćdziesięcioletni amerykański ekspat żyjący w Meksyku, spędza dni niemal całkowicie w samotności, z wyjątkiem kilku kontaktów z innymi członkami małej amerykańskiej społeczności. Jego spotkanie z Eugene'em Allertonem, nowym w mieście, młodym studentem, po raz pierwszy pokazuje mu, że być może w końcu możliwe będzie nawiązanie intymnej więzi.

W najnowszym filmie Luki Guadagnino („Tamte dni, tamte noce”, „Jestem miłością”, „Challengers”).
Czas trwania: 137 min

W samym sercu miasta, na styku obrazu i dźwięku, zapraszamy na FESTIWAL FILMOWY ARGON 2025 - multidyscyplinarne wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Filmowe Neon, które wykracza poza granice klasycznego seansu filmowego.

Podczas części głównej (18:00–21:00) zaprezentowane zostaną cztery filmy produkcji Stowarzyszenia Filmowego Neon: „Nowy Wiek Artystyczny”, „Ojczym”, „Śmierć Telewizji” oraz animacja „Back to Monkey” – poruszające tematy relacji międzyludzkich, wpływu mediów, kondycji współczesnego człowieka i roli sztuki – od renesansu po erę cyfrową. 

Przed częścią główną (17:00–18:00) i po niej (21:00–22:00) zaplanowano otwartą przestrzeń do spotkań i dodatkowe atrakcje - wernisaż fotograficzny oraz występy zespołów muzycznych.

Wystąpią między innymi:

Zespół wokalny NieChóralni pod dyr. Jana Fecka, w składzie:

  • Rozalia Fecek - sopran
  • Anna Felska - alt
  • Michalina Fecek - alt
  • Antoni Fecek - tenor/gitara basowa
  • Jan Fecek - tenor
  • Przemysław Kośniewski - baryton
  • Stanisław Królik - bas

oraz

Orkiestra Politechniki Wrocławskiej pod dyr. Katarzyny Krzywniak.

Festiwalowi towarzyszyć będą także panele dyskusyjne z udziałem gości specjalnych i twórców filmowych.

Więcej szczegółów na: https://sf-neon.com/

Data: 5 czerwca 2025 r.

Godzina: 17:00–22:00 (część główna: 18:00–21:00)

Miejsce: Kino Teatr Apollo, ul. Ratajczaka 18, 61-815 Poznań

Wstęp: Wydarzenie jest biletowane – bilety dostępne online i w kasach.

Bilety dostępne na: https://kinoapollo.pl/kino/festiwal-filmowy-argon-2025/ 

Spotkajmy się tam, gdzie sztuka nabiera nowego wymiaru. 

Główni patroni medialni: WTK, epoznan.pl, Radio ESKA, IKS Kulturapoznan.pl

Wszystko będzie dobrze (Cong jin yihou)

Pat i Angie połowę życia spędziły razem, mieszkając w ciasnym, ale przytulnym i przepełnionym miłością mieszkanku, otaczając się wspierającymi przyjaciółkami i rodziną. Gdy Pat niespodziewanie umiera, Angie, po niemal czterdziestu wspólnych latach musi zmierzyć się zarówno z żałobą, jak i presją ze strony rodziny partnerki. Bliscy Pat zaczynają kwestionować jej prawo do wspólnego domu i dziedzictwa, które razem stworzyły.

Reżyser Ray Yeung z niezwykłą czułością i empatią portretuje intymną relację seniorek, jednocześnie wskazując na nierówności społeczne i kulturowe, które wpływają na sytuację wszystkich bohaterów. Film stawia ważne pytania o definicję rodziny w dzisiejszym świecie: czy więzy krwi zawsze mają większą wartość niż wieloletnia miłość i wspólna historia? W tle rozgrywa się krytyka kapitalistycznej rzeczywistości Hongkongu, gdzie nieruchomości są poza zasięgiem większości, a marzenie o domu często prowadzi do niemoralnych zagrywek.

To kino ciche, ale pełne mocy, ukazujące, jak osobiste dramaty mogą być odbiciem szerszych problemów społecznych. „Wszystko będzie dobrze” łączy ciepło, urok i krytyczną refleksję, oferując wzruszające spojrzenie na związki, stratę i walkę o godność w świecie zdominowanym przez materialne wartości.

reżyseria i scenariusz: Ray Yeung, obsada: Patra Au, Lin-Lin Li, Tai-Bo, Siu Ying Hui, Chung-Hang Leung, Fish Liew, Yung Ting Rachel Leung, muzyka: Veronica Lee, zdjęcia: Ming-Kai Leung, produkcja: Hongkong, Chiny 2024, czas: 93 minuty, gatunek: film fabularny, napisy: polskie/angielskie

- Berlin International Film Festival 2024 - Najlepszy Film Pełnometrażowy, Nagroda Teddy

- Gijón International Film Festival 2024 - Nagroda Rambal

- Thessaloniki Film Festival 2024 - Nagroda Mermaid

- Rio de Janeiro International Film Festival 2024 - Najlepszy Film Międzynarodowy, Nagroda Felix

- FilmOut San Diego 2024 - Najlepsza Aktorka - Patra Au

- FilmOut San Diego 2024 - Najlepsza Aktorka Drugoplanowa - Lin-Lin Li

- Frameline San Francisco International LGBTQ Film Festival 2024 - Nagroda Publiczności

- MIX Copenhagen LGBTQ Film Festival 2024 - Najlepszy Film Fabularny

Najnowszy film Michaela Dwecka i Gregory'ego Kershawa, twórców uwielbianych i nagradzanych na całym świecie Truflarzy

 

Tym razem reżyserzy przenoszą nas do dzikich krajobrazów północno-zachodniej Argentyny, gdzie zagłębiamy się w życie gauchos — ludzi, którzy żyją według własnych zasad, z dala od współczesnego świata, czerpiąc radość z prostego życia. Podnosząca na duchu opowieść o wolności, pasji i niezwykłej więzi między człowiekiem a naturą. Piękny, szczery, autentyczny film, który pozwala się na chwilę zatrzymać i docenić życie.

OBSADA: Guada Gonza, Taty Gonza, Jony Avalos
REŻYSERIA: Michael Dweck, Gregory Kershaw

GATUNEK: dokumentalny
PRODUKCJA: USA/Argentyna
CZAS TRWANIA: 85 min

SUB PL

Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
André Rieu skończył niedawno 75 lat i z tej okazji zaprasza Cię do świętowania jego urodzin na pięknym statku, którym – razem ze swoją ukochaną Orkiestrą Johanna Straussa – pływał w październiku ubiegłego roku po rzece Mozie w swym rodzinnym mieście Maastricht. Tak wszyscy świętowali jego jubileusz, bowiem Maestro urodził się dokładnie 1 października 1949 roku. W kinie i na pokładzie tego statku czeka więc na Ciebie wielkie urodzinowe przyjęcie i wiele przepięknej muzyki!

Nasz nowy kinowy show jest wyrazem uznania dla młodzieńczych snów i marzeń André o założeniu własnej orkiestry i podróżowaniu z nią po całym świecie. To wybór utworów z ulubionych tras koncertowych André.

Większość z tych koncertów nigdy wcześniej nie była pokazywana na dużym ekranie, zatem to Twoja szansa, aby zobaczyć kultowe klasyki André po raz pierwszy. To wielkie święto, wejdź więc na pokład tej rozmuzykowanej łodzi i dołącz do Maestra i jego znakomitych gości!

Dowiesz się też, jakie plany na przyszłość ma nasz ukochany król walca.

Czas trwania: około 3 godzin (w tym przerwa)
Polskie napisy

Film od kobiet dla kobiet.

To historia wrażliwych i ambitnych kobiet z nieposkromioną potrzebą wolności, które zatrudniają się w agencji porno. Ilona, znana jako Cicciolina, to misjonarka miłości i obrończyni wolności, Moana – ambitna idealistka, na każdym kroku mierząca się z pogardą, a Eva – romantyczka po przejściach. Jest także Debora, która przychodzi do agencji, myśląc o chwilowej pracy asystentki, ale zostaje tam przez dziesięć lat, znajdując drugą rodzinę. Nad całością czuwa Riccardo, założyciel agencji, wizjoner, powiernik i przyjaciel.

Zobacz, jak pierwsze na świecie gwiazdy porno żyły według własnych zasad, mierząc się z szufladkowaniem i niezrozumieniem społeczeństwa.

Czas trwania: 128 min
Włochy | 2024
SUB PL

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Kino Teatr Apollo - Poznań
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.