Selfie, czyli miłość na pstryk!
Co może wyniknąć z zetknięcia się dwóch sąsiadujących mieszkańców wielkiego blokowiska, opanowanych kryzysem samotności? W jednym mieszka Brygida – bojowo nastawiona singielka z córką, a w drugim Gerard – samotny ojciec rozczarowany kobietami. Oboje pielęgnują stereotypy, dopóki sprawy sercowe ich dorosłych dzieci nie każą wyjść z okopów i stanąć twarzą w twarz z własnymi uprzedzeniami.
Julia – trzydziestoletnia córka Brygidy – ma biblioteczkę książek zamiast Facebooka i jeszcze nigdy nie zrobiła sobie selfie. Jej dotychczasowe próby randkowania spaliły na panewce, pomimo wszelkich starań jej mamy. Podobnie Gerard, przekonany, że jego syn zasługuje na prawdziwe uczucie, próbuje wypchnąć go na randkowy rynek, zanim młody zupełnie pogrąży się w rutynie wielkomiejskiego blokowiska. Kiedy ojcowska troska Gerarda krzyżuje się z matczyną determinacją Brygidy, sieć drobnych, internetowych nieporozumień wciąga oboje rodziców i ich dzieci w komiczną spiralę, w której każdy like i każda fotka prowadzą do coraz większych nieporozumień.
„Selfie” to pełna zwrotów akcji komedia o tym, jak łatwo wpaść w pułapki własnych uprzedzeń i jak trudno z nich wyjść bez odrobiny śmiechu. Jeśli chcesz zobaczyć, co się dzieje, gdy świat randek online zderza się ze starym, dobrym blokowiskiem — zarezerwuj bilety, weź przyjaciół i przekonaj się, że nawet najbardziej zapiekłe serca mogą się wzajemnie odnaleźć.
Obsada:
Magdalena Stużyńska, Krystian Wieczorek, Pola Gonciarz / Emma Giegżno, Michał Królikowski
Tekst: Piotr Jasek
Reżyseria: Jakub Wons
Zapraszamy na niezwykłą komedię, która łączy humor z refleksją nad życiem jednej z najbardziej barwnych postaci XX wieku – Peggy Guggenheim.
W główną rolę Peggy Guggenheim wciela się Ewa Kasprzyk, której charyzma i talent aktorski doskonale oddają niepowtarzalny charakter tej wyjątkowej postaci. Aktorka, znana z ogromnej wszechstronności i energii na scenie, w tej roli łączy zmysłowość i odważną postawę Peggy z jej wewnętrzną wrażliwością.
Spektakl przenosi nas do późniejszych lat Peggy, która w swoim weneckim pałacu otoczona jest wiernymi pieskami, obrazami i służącymi. To czas rozliczeń i odbudowywania relacji z córką, w którym jedynym pewnym źródłem ukojenia pozostaje sztuka.
„Sztuka i seks, czyli Peggy Guggenheim” to spektakl, który nie boi się poruszać trudnych tematów, ale robi to z charakterystycznym dla bohaterki humorem, dystansem i odwagą. To opowieść o kobiecie, która żyła na własnych warunkach i której decyzje artystyczne na zawsze zmieniły świat sztuki.
Obsada: Ewa Kasprzyk
Reżyseria: Karolina Kirsz
Scenografia i kostiumy: Adrianna Matwiejczyk
Przekład: Elżbieta Woźniak
Muzyka: Jacek Mazurkiewicz
Fantazje dojrzałej księgowej, które stają się coraz gorętsze z każdym kolejnym łykiem wina. „Klaps!” to „Pięćdziesiąt twarzy Greya” w adaptacji teatru Krystyny Jandy.
E. B. Janet, księgowa, która na weekend zostaje sama w domu, przy butelce wina zaczyna opisywać swoje fantazje erotyczne. Ich bohaterami są Grey, czyli młody, przystojny i bogaty mężczyzna, oraz Natasha – młodsza wersja E. B. Janet. Im więcej wina wypija księgowa, tym szybciej, goręcej i namiętniej dzieje się na scenie.
Wbrew oryginałowi „Klaps!” nie jest harlequinem – to raczej znakomita zabawa konwencją i nieustanne puszczanie oka do widza. A wszystko to okraszone świetnymi piosenkami, m.in. z filmu „Kabaret” czy z repertuaru… Enrique Iglesiasa.
Spektakl wyreżyserował mieszkający w Polsce Kanadyjczyk John Weisgerber dla Teatru Polonia, założonego przez Krystynę Jandę. Cichym bohaterem sukcesu tej inscenizacji jest tłumacz. To Bartosz Wierzbięta – człowiek, który brawurowo przełożył na język polski dialogi do takich hitów jak „Shrek” czy „Madagaskar”.
Obsada:
Magdalena Lamparska
Marta Walesiak
Mateusz Damięcki
Reżyseria:
John Weisgerber
François i Carla zdają się mieć wszystko – miłość, rodzinę, stabilizację. Ale jak długo można ukrywać przed sobą niewygodne prawdy? Kiedy sekrety zaczynają wychodzić na jaw, idealny obraz zaczyna pękać, a Ty zostajesz wciągnięty w grę pełną komicznych, lecz także bolesnych zawirowań.
Znakomita obsada, w tym m.in. Renata Dancewicz i Piotr Polk, prowadzą widzów przez historię pełną ironii i zaskoczeń, balansując między śmiechem a wzruszeniem. Reżyser Adam Sajnuk umiejętnie odkrywa przed widzami kruchość ludzkich relacji, pokazując, jak cienka jest granica między miłością a kłamstwem.
Obsada:
Renata Dancewicz, Piotr Polk, Justyna Fabisiak, Cezary Łukaszewicz / Michał Rolnicki / Maciej Maciejewski
Autor: Jade-Rose Parker
Tłumaczenie: Irma Helt
Reżyseria: Adam Sajnuk
Co może pójść nie tak, gdy trzy zdesperowane kobiety postanowią odzyskać majątek utracony przez zmarłego męża i ojca? Jego jest pewne – śmiechu nie będzie końca! Zobacz komedię pełną intrygą, kłamstw i zwrotów akcji, które rozbawią Cię do łez.
Zdesperowana wdowa, jej idealistyczna córka bibliotekarka i pewna siebie femme fatale zamkną się w prowincjonalnym salonie, by odzyskać fortunę przegraną przez nieboszczyka i zarazem głowę rodziny. W „Widelcu w głowie” jeden genialny plan uruchamia lawinę nieporozumień: pogrzeb przeradza się w hazardową intrygę, rodzinne pretensje eksplodują przy akompaniamencie ciętych ripost, a skromny widelec staje się najgroźniejszym rekwizytem sezonu.
„Widelec w głowie” to mieszanka farsy, groteski i familijnego dramatu, w której śmiech przeplata się z dreszczem, a morał jest prosty: w rodzinnych rachunkach nikt nie zostaje niewinny. Przygotuj się na wieczór, w którym konwenanse trzeszczą, sekrety fruwają jak talerze, a odpowiedź na pytanie „komu można ufać?” zmienia się co pięć minut.
Obsada:
Elżbieta Jarosik, Anna Maria Jarosik / Milena Suszyńska, Andżelika Piechowiak/ Katarzyna Maciąg, Kamil Kula / Mikołaj Roznerski
Autor: Izabela Łaszczuk
Reżyseria: Tomasz Sapryk
Asystentka reżysera: Marta Gierzyńska
Scenografia: Witek Stefaniak
Kostiumy: Aneta Suskiewicz