Sto tysięcy teraz czy milion za dziesięć lat? Zazwyczaj żyjemy w błogim przekonaniu, że jesteśmy
przyzwoitymi ludźmi. Że mamy solidny kręgosłup moralny i nie z nami takie numery… Ale dopóki nie nastąpi chwila realnej próby – dopóty tak naprawdę nie wiemy, kim jesteśmy…
Wybór przed którym stanie małżeństwo – Pola (Daria Widawska) i Daniel (Mariusz Słupiński) nie jest
prosty. Z pozoru niewinna, towarzyska gra niesie za sobą poważne konsekwencje, gdy na stół zostają
wyłożone realne pieniądze. Gdy każde z małżonków chce zdecydować się na inną opcję, rozpoczyna się
małżeńska walka na argumenty, która niespodziewanie wymyka się spod kontroli. Na jaw wychodzą
pikantne szczegóły z życia pary, które stają się prawdziwą pożywką dla ich…przyjaciół – milionera
Bruna (Jarosław Boberek) oraz młodziutkiej psycholożki Beaty (Aleksandra Grzelak/Michalina
Sosna). Niewinna gra uwalnia demony, a emocje wymykają się spod kontroli. Pozornie błahy test
okazuje się być życiową próbą i wyborem pomiędzy miłością a pieniędzmi.
„Test”, którego autorem jest Jordi Vallejo Duarri to niezwykle ujmująca sztuka o miłości, kłamstwach i
ukrytych pragnieniach. Spektakl objawia siłę zarówno prawdziwych uczuć, jak i pieniędzy dla ludzi XXI
wieku.
Mistrzowski dialog i wciągająca fabuła sztuki sprawiają, że widz staje się uczestnikiem tej niełatwej
gry. Czy test – swoista próba przyzwoitości i moralności pokaże kim naprawdę jesteś?
Autor: Jordi Vallejo Duarri
Reżyseria: Tomasz Obara
Obsada: Aleksandra Grzelak/ Michalina Sosna, Daria Widawska, Jarosław Boberek, Mariusz Słupiński
Tytuł oryginału: El test
Tłumaczenie: Rubi Birden
Scenografia: Andrzej Lewczuk
Zapraszamy na komedię teatralną, która przez śmiech, absurdy i szalone zwroty akcji przeniesie Cię w świat gorącego romansu i… intrygujących kuracjuszy!
Mariusz, nauczyciel z dobrymi intencjami, odkrywa, że sanatorium to nie tylko miejsce, w którym leczy się ciało, ale często także złamane serce. Wkrótce na scenę wkracza jego „wujek” Witek – typowy podrywacz, który wprowadza zamieszanie i roznieca emocje swoją nietypową charyzmą. Dwie kuracjuszki – Karolina i Magda – nie pozostaną obojętne na to, co się dzieje, wzbogacając szaloną atmosferę nutą pikanterii. A jak na to wszystko zareaguje matka Mariusza, Edyta?
Fantazje dojrzałej księgowej, które stają się coraz gorętsze z każdym kolejnym łykiem wina. „Klaps!” to „Pięćdziesiąt twarzy Greya” w adaptacji teatru Krystyny Jandy.
E. B. Janet, księgowa, która na weekend zostaje sama w domu, przy butelce wina zaczyna opisywać swoje fantazje erotyczne. Ich bohaterami są Grey, czyli młody, przystojny i bogaty mężczyzna, oraz Natasha – młodsza wersja E. B. Janet. Im więcej wina wypija księgowa, tym szybciej, goręcej i namiętniej dzieje się na scenie.
Wbrew oryginałowi „Klaps!” nie jest harlequinem – to raczej znakomita zabawa konwencją i nieustanne puszczanie oka do widza. A wszystko to okraszone świetnymi piosenkami, m.in. z filmu „Kabaret” czy z repertuaru… Enrique Iglesiasa.
Spektakl wyreżyserował mieszkający w Polsce Kanadyjczyk John Weisgerber dla Teatru Polonia, założonego przez Krystynę Jandę. Cichym bohaterem sukcesu tej inscenizacji jest tłumacz. To Bartosz Wierzbięta – człowiek, który brawurowo przełożył na język polski dialogi do takich hitów jak „Shrek” czy „Madagaskar”.
Obsada:
Magdalena Lamparska
Marta Walesiak
Mateusz Damięcki
Reżyseria:
John Weisgerber
Narratorem w spektaklu jest Wojtek – perski niedźwiedź przygarnięty przez żołnierzy formującej się armii Andersa. To z jego perspektywy śledzimy marsz Drugiego Korpusu: od Iraku i codzienności w drodze, przez realia bitwy pod Monte Cassino, po powojenne rozformowanie w Szkocji.
Wojtek dźwiga skrzynki, bawi się z kompanią, ale przede wszystkim słucha: staje się powiernikiem żołnierskich tęsknot, lęków i marzeń. Obok niego przewijają się postaci o różnych korzeniach i temperamentach – z ich historii wyłania się obraz wspólnoty, którą łączy więcej niż mundur.
Sztuka łączy humor i wzruszenie z uważną refleksją nad ceną wojny. Wojtek – niczym weteran – wspomina „służbę” i próbuje odnaleźć się w świecie, w którym milkną rozkazy i kończą się wartownicze zmiany. To teatr o braterstwie i odpowiedzialności, o ironii losu i o tym, jak pamięć potrafi ocalić zwyczajne gesty w niezwykłych okolicznościach. „Niedźwiedź Wojtek” zostawia widza z prostym, ważnym wnioskiem: historia to nie tylko daty, lecz także więzi, które powstają pośród najtrudniejszych doświadczeń.
Występuje: Michał Piela jako Niedźwiedź Wojtek
Autor: Tadeusz Słobodzianek
Reżyseria: Aldona Figura
Muzyka: Mateusz Wachowiak
Kinowy hit na deskach teatru. „Dobrze się kłamie” to astronomicznie zabawny spektakl o skomplikowanych relacjach międzyludzkich. Kto z przyjaciół ma najwięcej do ukrycia?
Kto spośród przyjaciół coś ukrywa? Kto ma na koncie poważne kłamstwa, a kto tylko nieco ściemnia? Odpowiedzi ma dostarczyć niebezpieczna gra... Każdy, kto siedzi przy stole, ma podzielić się z przyjaciółmi zawartością swojego telefonu.