Pogodne letnie popołudnie. Czarujący Paryż lat 30. XX wieku – miasto świateł i miłości. Na stadionie olimpijskim stoi scena przygotowana na koncert stulecia, oświetlona jasnym blaskiem zachodzącego słońca. Chciałoby się zawołać „O sole mio!”, czyli „o słońce moje!”.
Doceniana przez publiczność komedia kryminalna o bohaterze, który w obliczu widma bankructwa decyduje się na szalone rozwiązanie swoich kłopotów.
Człowiek bez środków do życia bywa nieprzewidywalny, a w jego głowie pojawiają się pomysły z pozoru niemożliwe do zrealizowania. A jednak! Bohater spektaklu wybiera najgłupszy z możliwych – porwać syna ministra, który jest odpowiedzialny za jego sytuację! Jak łatwo się domyślić – nic nie przebiega zgodnie z planem. Brak doświadczenia, kłótnie w rodzinie i tajemnicza kobieta sprawiają, że historia przyniesie wszystkim mnóstwo niespodzianek!
Gwiazdorska obsada, kryminalna intryga i zaskakujące zwroty akcji to tylko część z tego, co czeka na publiczność podczas tego komicznego spektaklu!
Obsada:
Barbara Kurdej-Szatan / Katarzyna Ucherska / Milena Staszuk
Damian Kulec
Antoni Pawlicki / Michał Meyer
Piotr Grabowski / Marcin Perchuć / Paweł Ciołkosz
Artur Barciś
Reżyseria: Artur Barciś
Producent: Karol Bytner
Muzyka: Piotr Hajduk
Podczas spektaklu są wykorzystywane efekty pirotechniczne.
Narratorem w spektaklu jest Wojtek – perski niedźwiedź przygarnięty przez żołnierzy formującej się armii Andersa. To z jego perspektywy śledzimy marsz Drugiego Korpusu: od Iraku i codzienności w drodze, przez realia bitwy pod Monte Cassino, po powojenne rozformowanie w Szkocji.
Wojtek dźwiga skrzynki, bawi się z kompanią, ale przede wszystkim słucha: staje się powiernikiem żołnierskich tęsknot, lęków i marzeń. Obok niego przewijają się postaci o różnych korzeniach i temperamentach – z ich historii wyłania się obraz wspólnoty, którą łączy więcej niż mundur.
Sztuka łączy humor i wzruszenie z uważną refleksją nad ceną wojny. Wojtek – niczym weteran – wspomina „służbę” i próbuje odnaleźć się w świecie, w którym milkną rozkazy i kończą się wartownicze zmiany. To teatr o braterstwie i odpowiedzialności, o ironii losu i o tym, jak pamięć potrafi ocalić zwyczajne gesty w niezwykłych okolicznościach. „Niedźwiedź Wojtek” zostawia widza z prostym, ważnym wnioskiem: historia to nie tylko daty, lecz także więzi, które powstają pośród najtrudniejszych doświadczeń.
Występuje: Michał Piela jako Niedźwiedź Wojtek
Autor: Tadeusz Słobodzianek
Reżyseria: Aldona Figura
Muzyka: Mateusz Wachowiak
Selfie, czyli miłość na pstryk!
Co może wyniknąć z zetknięcia się dwóch sąsiadujących mieszkańców wielkiego blokowiska, opanowanych kryzysem samotności? W jednym mieszka Brygida – bojowo nastawiona singielka z córką, a w drugim Gerard – samotny ojciec rozczarowany kobietami. Oboje pielęgnują stereotypy, dopóki sprawy sercowe ich dorosłych dzieci nie każą wyjść z okopów i stanąć twarzą w twarz z własnymi uprzedzeniami.
Julia – trzydziestoletnia córka Brygidy – ma biblioteczkę książek zamiast Facebooka i jeszcze nigdy nie zrobiła sobie selfie. Jej dotychczasowe próby randkowania spaliły na panewce, pomimo wszelkich starań jej mamy. Podobnie Gerard, przekonany, że jego syn zasługuje na prawdziwe uczucie, próbuje wypchnąć go na randkowy rynek, zanim młody zupełnie pogrąży się w rutynie wielkomiejskiego blokowiska. Kiedy ojcowska troska Gerarda krzyżuje się z matczyną determinacją Brygidy, sieć drobnych, internetowych nieporozumień wciąga oboje rodziców i ich dzieci w komiczną spiralę, w której każdy like i każda fotka prowadzą do coraz większych nieporozumień.
„Selfie” to pełna zwrotów akcji komedia o tym, jak łatwo wpaść w pułapki własnych uprzedzeń i jak trudno z nich wyjść bez odrobiny śmiechu. Jeśli chcesz zobaczyć, co się dzieje, gdy świat randek online zderza się ze starym, dobrym blokowiskiem — zarezerwuj bilety, weź przyjaciół i przekonaj się, że nawet najbardziej zapiekłe serca mogą się wzajemnie odnaleźć.
Obsada:
Magdalena Stużyńska, Krystian Wieczorek, Pola Gonciarz / Emma Giegżno, Michał Królikowski
Tekst: Piotr Jasek
Reżyseria: Jakub Wons
Fantazje dojrzałej księgowej, które stają się coraz gorętsze z każdym kolejnym łykiem wina. „Klaps!” to „Pięćdziesiąt twarzy Greya” w adaptacji teatru Krystyny Jandy.
E. B. Janet, księgowa, która na weekend zostaje sama w domu, przy butelce wina zaczyna opisywać swoje fantazje erotyczne. Ich bohaterami są Grey, czyli młody, przystojny i bogaty mężczyzna, oraz Natasha – młodsza wersja E. B. Janet. Im więcej wina wypija księgowa, tym szybciej, goręcej i namiętniej dzieje się na scenie.
Wbrew oryginałowi „Klaps!” nie jest harlequinem – to raczej znakomita zabawa konwencją i nieustanne puszczanie oka do widza. A wszystko to okraszone świetnymi piosenkami, m.in. z filmu „Kabaret” czy z repertuaru… Enrique Iglesiasa.
Spektakl wyreżyserował mieszkający w Polsce Kanadyjczyk John Weisgerber dla Teatru Polonia, założonego przez Krystynę Jandę. Cichym bohaterem sukcesu tej inscenizacji jest tłumacz. To Bartosz Wierzbięta – człowiek, który brawurowo przełożył na język polski dialogi do takich hitów jak „Shrek” czy „Madagaskar”.
Obsada:
Magdalena Lamparska
Marta Walesiak
Mateusz Damięcki
Reżyseria:
John Weisgerber