François i Carla zdają się mieć wszystko – miłość, rodzinę, stabilizację. Ale jak długo można ukrywać przed sobą niewygodne prawdy? Kiedy sekrety zaczynają wychodzić na jaw, idealny obraz zaczyna pękać, a Ty zostajesz wciągnięty w grę pełną komicznych, lecz także bolesnych zawirowań.
Znakomita obsada, w tym m.in. Renata Dancewicz i Piotr Polk, prowadzą widzów przez historię pełną ironii i zaskoczeń, balansując między śmiechem a wzruszeniem. Reżyser Adam Sajnuk umiejętnie odkrywa przed widzami kruchość ludzkich relacji, pokazując, jak cienka jest granica między miłością a kłamstwem.
Obsada:
Renata Dancewicz, Piotr Polk, Justyna Fabisiak, Cezary Łukaszewicz / Michał Rolnicki / Maciej Maciejewski
Autor: Jade-Rose Parker
Tłumaczenie: Irma Helt
Reżyseria: Adam Sajnuk
Narratorem w spektaklu jest Wojtek – perski niedźwiedź przygarnięty przez żołnierzy formującej się armii Andersa. To z jego perspektywy śledzimy marsz Drugiego Korpusu: od Iraku i codzienności w drodze, przez realia bitwy pod Monte Cassino, po powojenne rozformowanie w Szkocji.
Wojtek dźwiga skrzynki, bawi się z kompanią, ale przede wszystkim słucha: staje się powiernikiem żołnierskich tęsknot, lęków i marzeń. Obok niego przewijają się postaci o różnych korzeniach i temperamentach – z ich historii wyłania się obraz wspólnoty, którą łączy więcej niż mundur.
Sztuka łączy humor i wzruszenie z uważną refleksją nad ceną wojny. Wojtek – niczym weteran – wspomina „służbę” i próbuje odnaleźć się w świecie, w którym milkną rozkazy i kończą się wartownicze zmiany. To teatr o braterstwie i odpowiedzialności, o ironii losu i o tym, jak pamięć potrafi ocalić zwyczajne gesty w niezwykłych okolicznościach. „Niedźwiedź Wojtek” zostawia widza z prostym, ważnym wnioskiem: historia to nie tylko daty, lecz także więzi, które powstają pośród najtrudniejszych doświadczeń.
Występuje: Michał Piela jako Niedźwiedź Wojtek
Autor: Tadeusz Słobodzianek
Reżyseria: Aldona Figura
Muzyka: Mateusz Wachowiak
Anna Mucha i Jakub Wons (twórcy spektaklu „O mało co” i „Przygoda z ogrodnikiem) zapraszają na najnowszą, nieprzyzwoicie zabawną komedię teatralną tylko dla dorosłych!
Adam to młody mężczyzna, mający za sobą hulanki i swawole, a przed sobą odpowiedzialność przez wielkie „O”. Zaraz zostanie Ojcem! I wszystko powinno być dobrze, gdyby nie jego najbliższy przyjaciel — Wacław. Wacław to… penis.
Błyskotliwy, inteligentny, śmiały, o wielu twarzach i wystawiający swojego właściciela na wiele prób. Adam prowadzi rozmowy ze swoim spersonifikowanym przyjacielem. Wspólnie zastanawiają się, jak poradzić sobie z osamotnieniem, humorami ciężarnej żony i czekającym go ojcostwem. Rolę mentora w tych zagadnieniach pełni… Wacław. W napięciu oczekiwania na potomka pojawia się oczywiście chwila słabości, którą skrzętnie chce wykorzystać Wacław, namawiając Adama do „złego”.
„Wacław rządzi!” to podszyta pikantnym humorem komedia, w której kryje się prawda o lękach i obawach człowieka, mającego sprostać arcyważnemu zadaniu — ojcostwu.
Zarezerwuj swoje bilety i skorzystaj z okazji do niezapomnianego spotkania z Wacławem!
Spektakl dla widzów powyżej 18. roku życia.
Obsada:
Maurycy Popiel (Adam)
Wojciech Medyński (Wacław)
Reżyseria: Jakub Wons
Producent: Anna Mucha
Plakat: Jan Wawrynkiewicz
Kto ma Klucz. Emilia Komarnicka & Stefano Terrazzino - Miłość w rytmie zmian
Na scenie spotykają się Ona i On – po latach razem na rozdrożu. Mogą odejść albo spróbować jeszcze raz nazwać to, co niewypowiedziane: kim dla siebie są i kim chcieliby być. Towarzyszy im trzeci bohater: Zmiana – jedyna stała, która uważnie przygląda się każdemu gestowi. Opowieść prowadzona jest ruchem i muzyką: od polskich i włoskich przebojów po pieśni świata. Słowa schodzą na drugi plan, a najważniejsze stają się emocje i mowa ciała.
Na scenie spotykają się Emilia Komarnicka i Stefano Terrazzino – ona wnosi aktorską precyzję i wokalną wrażliwość, wirtuozerię tańca i południowy temperament. W duetach łączą słowo z ruchem, tworząc opowieść o bliskości: od intymnych miniatur po dynamiczne finały.
„Kto ma klucz” nie daje prostych recept, ale uruchamia proces – czułą, czasem bolesną, zawsze szczerą rozmowę o bliskości. To teatralna medytacja nad małżeństwem i partnerstwem, po której trudno wyjść dokładnie takim samym. Ryzyko? Tak. Warte podjęcia? Bardziej niż myślisz.